design & development

kom tot de kern

De website is vaak het eerste contact met een potentiële klant. Uiteraard wil je jezelf daar zo sterk mogelijk profileren. Vaak ontstaat de behoefte om zo volledig mogelijk te zijn en alles een zo prominent mogelijke plek te willen geven. Een enorme valkuil, want als je alles wilt vertellen, kom je vaak juist niet tot de kern.

Daarom is het slim om te beginnen met een strategische oriëntatie rond drie vragen:

  1. Wat is onze ambitie?
  2. Wat hebben we in huis om die waar te maken?
  3. Welke rol speelt de website daarin?

Op basis daarvan maken we dan een aantal scherpe keuzes t.a.v. de kernboodschap, de hiërarchie en over de ervaring die je wilt creëren: woord vs. beeld, uitleggen vs. prikkelen, verleiden vs. verkopen.

Zo’n aanloop geeft houvast als we vervolgens gaan ontwerpen. We spreken nu dezelfde taal en weten welke koers we gaan varen. Dat helpt bij het maken van ontwerpkeuzes die we onderweg tegenkomen en het zorgt voor een efficiënt proces. Hierdoor verdien je de initiële investering al snel terug.

Neem contact met ons op zodat wij jou hier mee kunnen helpen.

 

× App ons?